grön-väldigt grå-onsdag

3kommentarer

Idag har det varit ett märkligt väder, från grått, hällregn, åska, sol, regn, blåst, moln, sol till molnigt med lite sol som tittar fram. Mamma har varit hos morfar större delen av dagen då mormor varit iväg. Jag skulle ha köpt med fikabröd och cyklat dit men just då började det ösregna så hon hämtade mig istället. Vi satt i köket och smaskade bakelser, tittade på regnet, lyssnade på åskan och pratade ganska länge. När morfar blev trött och lade sig satte sig mamma och jag och läste. Varit en bra dag trots regnet. Men det är klart, det var ju skönare igår när jag låg på bryggan och läste i solen, badade och så tog en tupplur i hängmattan, men man kan ju inte få allt. :P
 
Inte nog med att det varit en grå och regnig onsdag utan självklart är det även grön onsdag hos Karin! Sitter precis nu och låter manikyren torka (iaf på vänster hand, höger har jag inte hunnit göra än). Har valt att göra en nail art med lack från Oriflame idag. Det rosa är Strawberry (lite skirt första lagret men räckte med ett lager till, mycket lättlackat, ONE lacken är mycket bra) samt Sugarnail lacket Green. Har visat det gröna lacket förut, gillar det och ihop med det rosa blev det mycket somrigt, dock försvinner lite av sockereffekten pga överlacket men det tycker inte jag gör något.
 
 
 
Nå, vad har ni för manikyr idag? Grön hoppas jag :-D 
 
 
Nagellack The One, Oriflame - Strawberry, Oriflame- Green, grön onsdag, nail art,

3 kommentarer

Karin || Vacker & Underbar

08 Jul 2015 20:54

Jättefin kombination!
Kom mitt paket fram ordentligt?

Svar: Tack! Nej, inget paket än...
Alexandra

CrimsonAnna-vardagslyckans sköldmö

08 Jul 2015 21:06

Jajemen, kör grönt jag också. Jag får lite jordgubbs- och päronglasskänsla (eller pistageglass) av din manikyr =)

Svar: Bra! Inte tänkt på det, men det har du rätt i, nu blev jag glassugen :-D
Alexandra

ingegerd karlsson

08 Jul 2015 22:16

snyggt!får också lite glass känsla!!!=)

Svar: Tack! Ja, glass i stora lass :-)
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej