Pink Thursday + nr.20.

1kommentarer

Idag är det torsdag och jag är ledig. Firar med fika med Svensson-släkten, både mamma och mormor har nämligen namnsdag denna vecka. Tänkte dessutom delta i Emmas Pink Thursday för den här veckan är mina naglar rosa =) Prickarna gjorde jag igår kväll för att lacket började se lite slitet ut så tänkte att på det här sättet kunde jag ha det en dag till.
 
Det rosa lacket är OPI - Chic From Ears To Tail (Minnie Piggs kollektion) och det lila är Mavala - 305 Samarkand. Som ni ser på bilden är det rosa inte helt täckande utan fortfarande randigt, detta trots att jag målat fyra lager vilket är ett stort minus (jag som helst bara vill måla två). Men jag gillar verkligen färgen, bubbelgumsrosa :)
 
 
 

Mitt lilla projekt med bussdikter går framåt, dem är inte många men dem är viktiga. Känner mig låg och då är det skönt att skriva, både som distraktion samt som terapi. I förrgår skrev jag nr.20.
 
Som ljuset i den ensamma lyktan
som hänger i den mörka natten
lyser du upp min värld.
Du visar vägen genom den svarta omgivningen
du hjälper mig fram förbi farorna
och värmer min värld.
Låt inte det svaga hoppet försvinna
låt inte lågan blåsa ut framför mina ögon
för det är enda ljuset i min värld.
Överge mig inte...
Låt mig älska dig...
Älska mig...

 
 
 
Mavala - Samarkand, OPI - Chic From Ears To Tail, Pink Thursday,

1 kommentarer

Emma

30 May 2014 21:53

Super fint med de lila prickarna :)

Svar: tack! ja, tyckte färgerna passade ihop =)
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej