molnig grön onsdag

1kommentarer

Sjukt vad fort tiden går, nu är det onsdag igen. Den här veckan har vädret varit supervamt, kvavt, det har även både regnat och åskat. Måndag och tisdag var mamma och jag i sommarstugan. Ungefär samma tid på eftermiddagen har ovädret börjat. I måndags var det värst, blixtrade och åskade samtidigt så jag trodde det skulle slå ner i huset, brukar inte vara rädd men då var det faktiskt läskigt. 
 
 
Var som en grå vägg som kom emot oss över sjön. Regnade sjukt mycket. Det grågula ni ser är sanden från stranden som rinner ut i vattnet. Efter regnet blev det en cool regnbåge från vassen upp i himlen. Aldrig sett förut :D
 
Men det vi är här för är att det är Grön Onsdag hos Karin idag och jag tänkte visa ett nytt lack från Oriflame. Jobbade nämligen i Oriflamelokalen i lördags när det var marknad och då var jag ju tvungen att ha en passande manikyr :P Det är nya märket ONE från Oriflame som gett ut nya färger. Det gröna heter Mint Zest och det rosa är Night Orchid. Upptäckte vid jämförelse att Mint Zest är väldigt likt, nästan identiskt, med Essies - Turqouise & Caicos, men vad gör väl det, fint med nagellack :P
 
Hoppas få se många gröna manikyrer hos Karin idag, förhoppningsvis med bättre skärpa än min :P 
Nu ska jag göra mig i ordning för filéfrossa ihop med mamma och moster.
Önskar er en bra kväll :D
Oriflame - Mint Zest, Oriflame - Night Orchid, grön onsdag, regnbåge,

1 kommentarer

Karin || Vacker & Underbar

30 Jul 2014 20:58

Jättefin kombo och nailart!

Svar: ja, tyckte färgerna blev fina ihop! har precis köpt nageltejp också, var ju enkelt och kul :D
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej