grön och sjuk

1kommentarer

Så var det onsdag igen. Förra veckan gick verkligen sjukt fort. Den här veckan, njäe inte samma tempo. Blev genomförkyld igår med rejält ont i halsen, huvudvärk och igår kväll täpptes näsan igen fullständigt. Har ingen feber men känns som det, sådär varm i huvudet och matt som man brukar bli. Men hör och häpna, jag är hemma idag trots att jag inte har feber! Ja, jag chockade mig själv faktiskt :P Tänker att om det är jobbigt att gå runt ett varv i lägenheten så orkar jag inte jobba.
 
Vad har vi då gjort idag katten och jag? Inte mycket, eller knappt något. Vi låg i sängen till klockan elva och sedan har vi suttit i soffan, eller ja han har legat och sovit medan jag har lekt med datorn och tittat på tv. Blev lite lycklig när jag tittade in på Karins Vacker och Underbar och upptäckte att det är Grön Onsdag! Enda som piggat upp mig idag :D
 
Lacket jag visar är ett Isadora - In The Army som jag hittade i en realåda (finns sällan fina lack där så blev jättenöjd). På ringfingret har jag Maisie Shine - Golden Goose
.
 
Har jag inte världens gulligaste bokmärke? Fick denna mjuka vovve i julklapp, nöjd! Boken är "De utvalda - Tankeläsaren" av Kristin Cashore, första i en fantasytriologi. En ungdomsbok som handlar om personer födda med olika gåvor, särlingar. Huvudpersonen Kasta upptäckte att hon hade stridens gåva när hon som åttaåring råkade döda en man. Detta gör henne till ett livsfarligt vapen som kungen utnyttjar till fullo. Men så förändras hennes liv när hon för första gången träffar Po.
 
Har läst nästan halva, gillar den. Förstår att den ofta är utlånad på skolbiblioteket.  Och med tanke på det så ska jag fortsätta läsa. Ha det så bra!
 
 
De utvalda - tankeläsaren, Isadora - in the army, Kristin Cashore, Maisie Shine - Golden goose,

1 kommentarer

Karin || Vacker & Underbar

05 Feb 2014 20:55

Accentnageln var riktigt fin! Krya på dig!

Svar: Ja, tyckte också att det blev bra. Tack, mår bättre idag =)
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej