första essie

2kommentarer

Har köpt mitt första Essie-lack. Hört mycket bra saker om märket så ville prova. Inte första gången jag tittat på dem men har inte kunnat välja färg förut, finns ju hur många som helst. Till sist föll beslutet på "turquoise & caicos" :-)
 
Målade naglarna i söndags. Fick måla tre lager och ändå kan man se lite fläckar. Redan på måndagen hade det chippat lite så jag fick fylla i. Som ni ser på bilderna har det även blivit en liten vit rand på tipparna även det första dagen. Inte så bra som jag har hört alltså. Men är kanske samma sak som med OPI. Vissa av dem sitter jättebra och täcker kanon medan andra kräver många lager och sitter dåligt. Tänker att för dem pengarna skulle man vilja ha lite mer trygghet i kvaliteten.
 
Men här är det iaf och jag gillar färgen. Är ganska låg för tillfället så känns bra att ha ett vårigt och färgsprakande lack på tassarna som gör en lite glad :-) Så detta är mitt bidrag till Karins Gröna Onsdag. Titta in där för att se en massa fina gröna lack.
 
    
 
 
 
Essie, Turquoise & Caicos, grön onsdag,

2 kommentarer

Sannas Naglar

26 Feb 2014 20:50

Essie är toppen! De är experter på att göra hållbara lack tycker jag, kan lätt bära ett Essie-lack i en vecka. Väldigt fint lack du köpt :)

Svar: Okej, bra att veta! Tack, det tycker jag med =)
Alexandra

Karin || Vacker & Underbar

26 Feb 2014 21:58

Väldigt fint! :D

Svar: tack!
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej