Pink silvrig Thursday

1kommentarer

Ville göra vattenmarmorering men jag tycker det är ganska jobbigt, halva fingrarna får lack på sig och det är inte alltid jag lyckas få till naglarna. Så testade ett annat sätt. Man målar nageln med mycket lack, droppar på ytterligare en färg direkt på det blöta lacket och så rispar man runt med en tandpetarare eller nåt annat spetsigt. Man gör en nagel i taget. Kan inte säga att jag är supernöjd men lade inte så mycket tid på att göra det perfekt utan ville göra det snabbt så helt okej.
 
    
 
Lacken jag använt är OPI - Chic From Ears To Tail samt NfuOh - nr.61. NfuOh är ett underbart silvrigt holografiskt lack, blir fina regnbågar när man målar hela nageln med det, dock lite svårmålat. Det rosa från OPI är en fin bubbelgumsrosa men tyvärr krävs det minst tre lager för att det ska täcka och se fint ut, ibland har jag fått måla fyra lager för att få bort det randiga. Synd på en så fin färg.
 
Så detta är mitt bidrag till Pink Thursday hos Emma. Titta in där för fler rosa manikyrer =)
 
NfuOh nr.61, OPI - Chic From Ears To Tail, Pink Thursday,

1 kommentarer

Emma

08 Aug 2014 11:07

Häftigt ju :)

Svar: tack! testa 3 färger nästa gång.
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej