hologrön onsdag

2kommentarer

Idag är det onsdag och den här veckan tänkte jag delta i Karins Gröna Onsdag. Hade slut på gröna nagellack men så kom det ett litet paket från nailmail och vips hade jag något att visa :-D
 
Efter långlång tid på Nailmails hemsida (om ni inte förstått det redan så har jag väldigt svårt för att bestämma mig :P )valde jag till slut bl.a. ett grönt holografiskt lack från Layla. Det heter Emerald Divine och är jättefint lack med massa regnbågar som visar sig i solljuset (som tyvärr uteblev när jag fotade) men det är även fint utan solsken.
 
Däremot måste jag säga att fy vad det var svårt att måla med. Första lagret gick bra men andra lagret drog med sig första lagret upp, tror dem mer vana "nagelnördarna" kallar det för holosjuka. När jag lackade tredje gången försökte jag vara snabb och måla med endast tre drag men tyvärr åkte det ändå upp lite som tyvärr syns på bilderna, särskilt på tummen. Vet inte riktigt vad jag ska göra, kanske går att lägga ett överlack mellan lagren? Jaja fint är det i alla fall :-)
 
 
 
Har bara ett holo-lack förut och det är ett hallonrött från Glitter Gal. Det var väldigt lätt att måla med och täckte fint på två lager. Detta från Layla däremot var svårmålat och täckte inte ens fullt ut på tre lager. Nästa gång blir det nog ett Glitter Gal, sett Karins bilder och inser att det finns måååång jag vill ha. :D
Igår var vi en sväng till stugan och badade, var 22grader, jätteskönt. Men som vanligt tar det typ en halvtimme för mig att komma i för jag är en riktig mes, fast sen när jag väl är i tar det tid innan jag kommer upp. Sommaren är kommen! På kvällen var det jättevarmt, vid halv 1 var det fortfarande 20grader ute, kändes inte att balkongdörren var öppen. Var svårt att somna...
 
Den här regniga gröna onsdagen har jag spenderat i stan med mamma och Conny för lite shopping. Blev inte så mycket handlat som jag hoppats men ett linne, födelsedagspresent till pappa, lite hårsaker samt (självklart!) två nagellack fick jag med mig hem i alla fall.
Hoppas ni haft en bra dag! :-)
Holografiskt, Layla, grön onsdag,

2 kommentarer

Karin || Vacker & Underbar

10 Jul 2013 22:48

Du behöver Aqua Base. Finns på Make Up Store bla, det går inte på något annat sätt hur försiktig man än är.
Fint är det iaf! =)

Svar: Okej, tack för tipset. Synd, men ja, fint är det =)
Alexandra

Vikab

11 Jul 2013 10:02

Jag antar att du har ett överlack hemma? Fick ett tips (av Sminkan, tror jag) att lägga baslack, på det överlack och sen hololack. Man får fortfarande vara lite försiktig men på mina rejält holosjuka NfuOH fungerade det jättebra. Värt att prova om man ändå har grejorna.

Svar: Ja det har jag. Ska jag testa. Tack så mycket för tipset!
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej