Funderar...

2kommentarer

Har för mig som jag haft följande diskussion här förut, men den upptar så stor del av mitt liv så nu kör vi en repris. :-P

Min hjärna har en tendens att fundera alldeles för mycket. Inte nog med att nya saker snurrar runt därinne och ställer till det, gamla saker ligger kvar och ältas om och om igen. Har försökt 'göra mig av med' det gamla, men ännu har jag inte lyckats.

Nu undrar jag, är det så för alla? Vet att många är grubblare som jag är, men ser också människor som inte verkar grubbla, älta eller ta åt sig nämvärt av händelser och kommentarer. Är vi olika typer av människor? Och hur i hela världen gör jag för att byta grupp?


"Breathe again" av Sara Bareilles <3

Car is parked, bags are packed, but what kind of heart doesn´t look back.
At the comfortable glow from the porch, the one I will still call yours...
All those words came undone and now I´m not the only one.
Facing the ghosts that decide if the fire inside still burns...

All I have, all I need, he´s the air I would kill to breathe.
Holds my love in his hands, still I´m searching for something.
Out of breath, I am left hoping someday I´ll breathe again.

Open up next to you and my secret become your truth.
And the distance between that was sheltering me comes in full view.
Hang my head, break my heart built from all I have torn apart.
And my burdon to bear is a love I can´t carry anymore.

All I have, all I need, he´s the air I would kill to breathe.
Holds my love in his hands, still I´m searching for something.
Out of breath, I am left hoping someday I´ll breathe again.

I only wanted love from you.
It hurts to be here...
What am I gonna do?

All I have, all I need, he´s the air I would kill to breathe.
Holds my love in his hands, still I´m searching...
All I have, all I need, he´s the air I would kill to breathe.
Holds my love in his hands, still I´m searching for something.
Out of breath, I am left hoping someday...

I´ll breathe again.
I´ll breathe again.


http://www.youtube.com/watch?v=v2yPU5WPwZs


2 kommentarer

Gunila

05 Nov 2011 22:34

Jag är precis likadan men tror att det är ganska ovanligt.

Jag kan dessutom ta upp något gammalt att älta när ny fakta tillkommer.

T ex. när jag får reda på något idag kan jag börja fundera på att med den nya kunskapen förstår jag att det hon sa för 3 år sedan menade hon nog något annat med än vad jag trodde då.

Det är inte lätt att vara i mitt huvud och säkert inte i ditt heller.

Alexandra

06 Nov 2011 00:02

Hoppas det är ovanligt... Hahaha, ja så gör jag också, nåt fel ju. Nej, det är nog inte det... B sa att om han kunde skulle han ta bort 90% av min hjärna för då skulle den bli "normal" :-P

Kommentera

Publiceras ej