ytterligare ett streck korsat

0kommentarer

Så har ytterligare ett streck blivit korsat, ytterligare en väg övergången, ännu ett kapitel läst. Igår, 2 mars, fyllde jag 40 år. När jag fyllde 30 gick det bra, 35 var jättejobbigt och nu vid 40. Vet inte. Varit låg men tror det mer att haft att göra med andra saker. Men lite tungt känns det. Men varit en bra helg iaf.
 
På jobbet i fredags gav jag klassen 45 min lek i gympasalen bara för att jag fyller år, de blev mycket glada och sjöng för mig. Sedan fick jag bukett dubbla tulpaner av kollegorna, mycket fin Fick även en påse med ett överlevnadskit av Åsa. Det var treo, novalucol, choklad, bok, trisslott och kakor. Väldigt snällt! Annars gick dagen i ett eftersom jag skulle sluta tidigt.
 
Tommy hämtade mig på jobbet redan kvart över ett, vi packade och så tog vi en liten fika innan vi åkte till Västervik för ett dygn på hotell. Väl där blev det lite vila, läsning och tv innan vi begav oss ut på stan för at thitta nånstans att äta. Vi gick runt lite och kollade in ställena och så hamnade vi på  Sahara. Mysig inredning med lite bås, skinnsoffor, träväggar och trädörrar, trevlig personal och god mat. De hade pizza, pasta, libanesiska, fisk och kött. Vi valde båda ryggbiff med klyftpotatis och vinsås, mycket gott!
 
 
Efter en sjuk paltkoma landade vi i sängen på hotellet och slappde, drack lite bubbel som Tommy köpt med och pratade och tittade på tv. Sjukt trötta somnade vi före tolv.
 
 
Nästa morgon vaknade jag före åtta, ovanligt för att vara jag men somnade ju tidigt. Duschade och fixade mig. Fick ett paket av Tommy, halsband och örhängen med hjärtan och små stenar, jättefint, han har bra smak! Sedan blev det frukostbuffé, älskar hotellfrukost! Sedan ville Tommy bada så vi gick ner till spa-avdelningen. Var tomt, men jag kände inte för att bada så läste lite bredvid poolen när han kopplade av. Mysigt hotell! Efter lite vila så åkte vi hem.
 
 
Väl hemma somnade som en liten gris på sängen en halvtimme innan jag fixade mig inför kalaset. Klockan tre blev det samling på Lilla Blå för smörgåstårta och kaffe.
 
Alla utom pappa och lillastyster var där (hon kan ju inte gärna åka från Brasilien för att fira mig :P). Mycket bra, god smörgåstårta med tonfisk, skaldjur och ost, lite vin till och så kaffe och liten kaka efteråt. Blev paketöppning också. Fick massa blommor, massa pengar, presentkort på kryssning, pyjamas och morgonrock av bambu. Största presenten är från mamma och Conny, vi fyra ska åka utomlands i höst, ska bli så himla skönt! Var en bra eftermiddag!
 
 
Enda jobbiga var pappa. Han hade varit inne innan jag kom och lämnat en stor bukett tulpaner, jättefina. Men han hade nästan gråtit, beklagat sig över att vi inte pratat med honom och så frågat om jag skulle fira min födelsedag där för han ville lämna blommor. Maud visade mig dem och berättade innan alla kom, det var snällt. Bara synd att han inte kan förstå att han har del i det här, han behöver bara ta ansvar för att han gör fel och försöka ändra sig, han kan inte bara härja och skälla och tro att vi andra bara ska ta emot det. Jaja, man kan inte få allt........
 
På kvällen blev det en tripp till mamma innan vi slöade på soffan. Var så himla trött. Men haft en bra helg och bra idag. Idag slappar jag och tackar för att det blev regn och inte snö som de lovade på vädret igår :P
 
Önskar er en bra vecka! kram
Sahara, Västervik, Västerviks stadshotell, festhelg, födelsedagsfest, ryggbiff,

Kommentera

Publiceras ej