Födelsedag

0kommentarer

Andre mars fyllde jag år. Det var en fredag, efter att ha varit hemma sjuk måndag till onsdag så var jag  på jobbet. Sa inget förrän sista halvtimmen då jag bjöd klassen på saft och kex. När jag började plocka fram frågade de varför de skulle få saft. En tjej sa, ska du sluta? Nej, sa jag, sån tur har ni inte,  varför tror du det? Jo flera personer som jobbat här har bjudit på saft och sagt att de ska sluta, så jag blev orolig. Är ju trevligt att man inte är helt hatad av eleverna. Sen kom en på att det var för att jag fyllde år. 
 
Var kvar på jobbet ett tag sen kom Tommy och hämtade mig, blev en liten stunds vila innan vi gick och fikade. Sen fick jag paket, han var lite orolig, svårt och köpa paket sa han flera gånger. Själv blev jag nöjd, bara att jag fick ett paket var bra. Fick denna glaslykta.
 
 
På kvällen fick jag ligga på sängen och läsa medan han styrde med maten. Blev grillad fläskkarré med champinjonsås och grönsaker, mums. Blev en bra kväll. Lite mycket alkohol dock. Var nämligen fest på Latitud så blev att vi gick dit en sväng. Var massa folk där, kul, träffade lite folk att prata med. 
 
Sen blev det lördag och klockan tre blev det firande på lilla blå. Skönt att slippa ha allt hemma. 
 
 
 
Fick mycket pengar och presentkort. Var en bra dag med bus med smågrabbarna också. Kvällen blev lugn och återigen fick jag ligga och läsa medan Tommy fixade maten. Blev riktigt bortskämd ❤️
 
Pappa skickade ett sms på rätt dag, hör och häpna, sedan hade han ställt in blommor på fiket på lördagen innan vi kom dit. Kändes ledsamt att han inte var med samtidigt som jag är trött på att ta skit... Förutom det, en bra helg. 
Födelsedagar, Kärlek, familjen, fasters älsklingar,

Kommentera

Publiceras ej