Mörbultade & chockade 2

0kommentarer

Imorgon har det gått två veckor sen vi blev påkörda. Usch. Har inte varit bra veckor. Dagen efter gick det bra, svullen höger arm som värkte, men sen blev det värre. Tommy har haft väldigt ont i ryggen och mest legat hemma. Onsdagen var jag så låg, trött och hade ont att jag låg i sängen typ mellan tolv och sex. Sov, tittade på mobilen, grät och vilade. Orkade inget. Blev lite bättre sen och på torsdagen var vi till Näs och åt middag. Men mest varit hemma ensam, vilket inte är bra för mig. 
 
Jag var hemma från jobbet hela den veckan, fyra dagar och så helgen, sen gick jag på måndagen för jag var tvungen att fixa nationella prov och börja med betygen. Hade bara en elev för de andra var på klassresa och ändå var jag helt slut och blev skjutsad till bussen redan vid tre. Tur det var nationaldagen på onsdagen så det blev en ledig dag mitt i. 
 
Svårt att beskriva. Höger arm har värt och även handen. Kan röra den och göra allt men gör ont att vrida och det gör ont när jag gjort något. Liksom ömt inuti och värker vid ansträngning. Eller bara av att gå med armen hängande ett tag så värker det. Inte jätteont men ett nästan ständigt molande. Samma med huvudet och nacken, lite ont hela tiden, stel och har svårt med ansträngning. Att bära även något lätt blir jobbigt och nacken känns ansträngd, värker ner i axlarna och armarna också. Sen känns hela kroppen liksom svullen inombords och jag är så trött. Orkar inte. Tungt att röra sig. Den känslan finns fortfarande kvar. 
 
 
 
I fredags åkte Tommy och jag bil ihop för första gången. Det kändes också jobbigt. Fick ångest, en stor klump i magen och allt kändes hotfullt. Är inte att jag inte litar på honom, har inget med själva körandet att göra. Utan att se bilar runt om, höra dem köra om, se dem i backspegeln. Tufft... Fick även minnesbilder från olyckan... Att se bilen känns overkligt, jag är trött, tål ingen stress och jag gråter fortfarande en del. Tror vi borde ha dött.................. 
Bilolycka, Ont, lärare, ångest,

Kommentera

Publiceras ej