Jobbdags

0kommentarer

Så kom dagen som låg så långt borta att man knappt kunde räkna dit. Dagen man bävat för. Dagen då man åter måste gå upp halv sex och gå till jobbet. Första veckan är ju inte eleverna på plats. Fanns mycket att göra ändå. Vi hade några möten som fick modet att sjunka och irritationen stiga. Inte vidare kul sätt att börja terminen på...
 
Sen kom då barnen. En vecka har jag spenderat med nya klassen. Det har varit tufft. Har inte koll på nivån (sist jag jobbade i en trea var före lgr-11), känner inte till materialet, ny klass och böcker i sv, ma och eng har inte kommit hem ännu. I måndags kände jag mig ganska knäckt. Men bara att kämpa på. Fast jag undrar vad jag gett mig in på och hur i hela friden jag ska klara av det. 
 
Men idag är det söndag och jag ska inte tänka jobb. Ligger fortfarande i sängen fast klockan är över elva. Har surfat runt lite och läst lite. Verkar vara sol ute. Får se om det blir nåt av dagen eller bara slöeri. Dags för frukost snart iaf. Bara några sidor till 😉
Skolstart, slöa, stressad lärare,

Kommentera

Publiceras ej