Brum brum

0kommentarer

Bilveckan började förra fredagen. Vi gick till mamma och hämtade bilen, fick fika och åkte iväg. Blev en sväng till två av Tommys vänner i Tryserum, mer fika sen hem. Efter mat och prat åkte vi ganska sent ut på en biltur. Typ halv ett till halv två. Men oj vad givande. Vi såg tolv älgar varav flera kalvar, tiotal vildsvin (de är svåra att räkna när de springer), typ femton hjortar, två harar, en lekande rävunge och en mus. Jättekul, aldrig sett så många djur!
 
På lördagen hände inte så mycket, tog en promenad, slängde källsortering, handlade och läste. På kvällen läste jag i Tommys soffa medan han lagade mat, ryggbiff med potatisgratäng och svamp och löksås. Mycket gott med massa rött vin till. Blev en kort utgång med lite prat med folk och så en liten tupplur ihop, mysigt.
 
På söndagen var jag med mamma och Conny på en svampsväng, hittade endel trattisar iaf. Blev fika på kårtorp också. Var och storhandlade och mötte Jens i affären vilket var trevligt. Var hos Tommy på kvällen, softade i soffan framför tvn.
 
Vi hade studiedagar måndag tisdag och på tisdagen var vi på hemmaplan (jätteskönt men lite jobbigt att träffa och sitta mitt ibland alla lärare i kommunen, lite lätt ångest, gick en ensam promenad på lunchen för att lugna mig) för en föreläsning vilket innebar jobb 9-15.30 vilket i sin tur innebar en åktur samt en liten svampsväng för Tommy och mig. Vi åkte ut och fikade hos mamma och Conny med. Blev även en sen djursväng, såg inte så mycket då tyvärr men var fortfarande nöjd sen fredagen.
 
På onsdagen bjöd jag på mat, lax i ugn med citronsås  och kokt potatis. Blev en åktur då med. Även på torsdagen. Hade tupperwareparty på jobbet sen hämtade Tommy mig där och vi köpte med lite kvällsmat och åkte till mamma och Conny som var i Näs sen tisdagen. Vi åt och pratade. Och även denna kväll blev det en djursväng. Kan helt klart bli bortskämd med att ha bil hehe. Kanske är så att vi ska ut och äta nu och ja, hoppas på en biltur det gör jag. 😂
 
Önskar er en trevlig helg! 
Bilpromenad, Djurtur, Kärlek, Studiedagar, familjen, lärare, ångest,

Kommentera

Publiceras ej