Marknad

0kommentarer

Jag erkänner, jag gillar verkligen marknad, barnsligt förtjust i den. Se alla stånden, allt folk, alla dofter... Men var lite orolig inför årets. Har fortfarande lite jobbigt att gå runt bland folk men Tommy lovade att gå ett varv med mig efter jobbet. Tyvärr var vädret hemskt, regn och blåst större delen av dagen så det var verkligen en jätteliten marknad, inte ens hälften av vad det brukar vara. Kändes sorgligt. Något som alltid varit så stort blev så litet. Var mindre redan förra året men det här var löjligt. Men några tappra knallar stod kvar vid fem och jag kunde köpa kryddor, korv och en munk. Men minnena från barndomen är ganska annorlunda mot årets verklighet.
 
Märks att det blivit höst, varit ganska mycket blåst och efter två kalla nätter förra veckan ligger mycket löv på marken och de finaste färgerna är borta. Tacksam så länge det är höst och inte vinter, snö, kyla och halka är verkligen inte min grej.
 
Nej dags att ta tag i kvällen, har sovit en timme efter jobbet och ligger kvar i sängen. Kanske blir lite läsning också innan jag går och handlar. Vill bara påminna om att imorgon är det fredag, och inte vilken fredag som helst utan fredag innan lov vilket är bästa sortens fredag! 
Höstfärger, Kärlek, Marknad,

Kommentera

Publiceras ej