Födelsedagspresent

0kommentarer

I mars när jag fyllde år fick jag ett presentkort på en kedja hotell av mina syskon med respektive och fasters små älsklingar. Tänkte då, konstig present jag åker ju ingenstans hur ska jag ta ut det här? Men så under sommaren har Tommy och jag pratat om det, är ju dyrare då så sa att i höst ska vi lyxa till det med en natt på hotell. Och vad passar bättre än att göra det när han fyller år?
 
Vi började helgen med att i fredags fick vi mat hos mamma, väldigt gott mer köttgryta och potatis. Sen i lördags åkte vi iväg. Vi hade valt Västervik och en natt på Stadshotellet. Det var fint, trevligt, bra personal och sköna sängar. Mer behövs inte.
 
Vi har slöat, slöat och myst. Blev många timmar på sängen med tv och bok, massa prat och bara en lugn stämning. På kvällen blev det en liten promenad, en hamburgare på McDonalds, en stund till i sängen och så en promenad till  innan vi bestämde att nej, vi badar istället för att äta middag.
 
Poolen var inte stor men skön. I jacuzzin satt det folk hela tiden så den undvek vi. Var ett fint spa annars med gym, liten pool med jetstråle om man ville simma samt en bubbelpool. Efteråt åt vi några mackor på hotellrummet och slappade ännu mer.
 
Bästa var självklart frukosten. Jag älskar ju hotellfrukost och denna var bra. Till och med Tommy som inte är så mycket för frukost åt våfflor som man fick göra själv och lite annat. Man fick sitta i vinterträdgården som var väldigt fin!
 
 
 
Ett dygn varade det bara. Men kändes som mer. Och vi var avslappnade till max. Mycket skönt! 
Födelsedagar, Hotellfrukost, Kärlek, Pool, Vinterträdgård, Västervik, Västerviks stadshotell,

Kommentera

Publiceras ej