Födelsedag

0kommentarer

Helt sjukt, men min mamma fyllde 60 år i torsdags. Kan inte fatta det riktigt, hon känns ganska ungdomlig. Hon firade rejält iaf. De var lediga torsdag och fredag så de hade det lugnt och skönt samt var till Ikea. På fredagskvällen bjöd de mig och Tommy på middag ute. Var jättegott och jättetrevligt. De andra åt röding medan jag åt fiskgryta.
 
 
 
Sen på lördagen hade jag en lugn förmiddag innan vi åkte hem till mamma och Conny vid fyra för att fira ytterligare. Vi fick en god fläskfilégryta med trattkantareller och bacon i, till det potatisgratäng och sallad. Därefter tårta.
 
Blev en bra kväll. Det var mormor, moster, Majbritt, Elin, Tobbe, Nils och Lilly samt vi. Lilly var på ett utmärkt humör så hon lekte massor, vid matbordet lekte hon och Tommy tittut med stora leenden.
 
 
Mamma fick pengar, blomstercheckar, blommor, fin vas,  gamla ärvda ringar från mormor och från oss, moster och mormor ett par örhängen formade som Mussehuvuden som vi beställt av en lokal designer. Hon blev mycket nöjd! Var kul att se!
 
Annars var det en lugn helg med några djursvängar. I fredags var Lina med och i lördags var Fia med. Såg vildsvin vilket var kul eftersom det är ganska ovanligt. Bra helg helt enkelt. I söndags vilade jag och läste innan jag gick och jobbade på bion. Sände "Pelle svanslös" samt "Snömannen", mycket bra! Sen åt vi mat på verandan innan det blev lite mys i soffan.
 
Hoppas ni haft en bra helg! 
Bilpromenad, Bio, Fiskgryta, Fläskfilégryta, Födelsedagsmiddag, familjen,