Vad säger man?

0kommentarer

Ja, vad ska man säga. Veckan som gått har väl varit okej. Förutom tre dagar med rejäl huvudvärk, så pass att jag åkt hem tidigare än vanligt och lagt mig en stund. Tommy har lockat ut mig senare på kvällarna för en promenad men inget har hjälpt helt, fick blivit bättre emellanåt. Varit trött och hängig, inte vanligt trött utan ända-in-i-själen-trött liksom. 
 
Men i fredags åkte jag från jobbet redan halv två för att hjälpa pappa vara barnvakt åt grabbarna (eller jag var barnvakt han skötte sig själv typ). Jag började med att hämta på dagis. Gick in och såg att några satt och åt mellis. Ursäktade mig och frågade om de visste var Erik var. Såg en litet huvud kika fram och sa, hej Erik. Han gled snabbt ner från stolen och kom springandes mot mig med öppna armar. Lyfte upp honom och han lade huvudet mot min axel. Så mysigt. Hela eftermiddagen tydde han sig mycket till mig, blev till och med lite ledsen när jag skulle åka hem. Når Bror kom fick jag en kram även av honom innan vi gick hem för lite bus. När pappa uträttat sitt ärende gick vi och fikade. På vägen tillbaka åkte vi lite rutschkana och lekte. Bror blev lite arg och ledsen när han inte fick som han ville men de är ändå väldigt enkla att ha hand om. Vi hann leka lite innan Filip kom hem och vi var tvungna att åka.
 
Efter jobbvecka, huvudvärk och barnvakteri var jag ganska trött i fredags kväll. Tvättade, läste och sedan sov jag mycket i soffan. Inte pigg alls. 
 
I lördags möttes jag och Tommy på väg till mamma där vi lånade deras bil och åkte på utflykt. Tog en fika på Kårtorp, åkte till Östra Ed och sedan till Näs för att fika hos mamma och Conny. Vi har inte umgåtts med dem som par så det kändes lite udda, men bra, de verkar gilla varandra. Vi behöll bilen till söndagen så vi gjorde ytterligare en utflykt. Men den ska jag berätta om senare. Men när vi hade lämnat bilen och gått till Tommy blev jag dålig. Fick jätteont i magen, blev illamående och trodde jag skulle svimma. Gick och lade mig och kände mig konstig. Vilade typ en timme under filt innan jag mådde bättre. Märkligt.
Ytterligare en vecka, dock en kortvecka, ska börja. Redan trött och ångestfylld.
 
Önskar er en bra vecka.
XOXO 
Bilpromenad, Kärlek, Symptom på stress, barnvakt, familjen, faster älsklingar, huvudvärk, stressad lärare,

Kommentera

Publiceras ej