Fullt upp

0kommentarer

Den här veckan har det varit mycket aktiviteter på gång. I tisdags var Tommy och jag hos Abbe och Myriam. Blev nästan fem timmar av prat, snacks och ännu mer prat. Myriam hade dukat upp massa småplock såsom bröd, grönsaker, frukt, korv ost, nötter, frön, kakor och choklad. Fick till och med en cider. Var jättetrevligt, första gången jag var hemma hos dem så fick en rundvisning av huset också.
 
I onsdags var jag på fackets årsmöte. Blev möte, middag och sedan bowling om man ville. Blir frustrerad över vissa saker inom arbetet så försöker engagera mig lite inom facket. Bara suppleant och arbetsplatsombud men alltid nåt. Efter mötet gick jag till Tommy och var där ett par timmar. 
 
I torsdags var jag i caramba med Eva, Peter och lillasyster för att äta mat. Hon är nere under helgen från Stockholm och det är inte så ofta vi träffas då det var mysigt. 
 
Ikväll har jag och mamma varit ute på middag. Conny är i London på fotboll så vi passade på att ha det lite trevligt själva. Jag har inte berättat om mig och Tommy, mer än att vi umgås. Men blev lite prat så slutade med att hon sa åt mig att skriva till honom och be honom komma ner och umgås. De kommer bra överens. 😂
 
Jobbmässigt har veckan varit hyfsad. Har så mycket att göra inför utvecklingssamtalen men får så himla lite gjort. Orkar liksom inte... En dag hade en av mina elever en dålig dag och så nästa dag var det en annan som jag fick hjälpa till med. Inget stort men knuffades och fick sparkar på mig, dock hade eleven mjuka tofflor på sig så var ingen fara, mest situationen och känslan som blir jobbig. Har haft ganska många tillfällen med ångest, tack och lov inte så långvariga dock.  Ätit bort mycket, eller iaf försökt. Usch.
 
Ja det var vecka 10 2017. Läsa och dricka lite cola den blir det sängen, sovit alldeles för lite i veckan, somnar runt 23.30 vilket inte blir tillräckligt när man går upp halv sex. 
Trevlig helg
Godnatt 
lärare, lärarförbundet, stressad,