Midsommar 2017

0kommentarer

Klockan är 03.10 och jag kan inte sova. Inte för att jag har försökt så länge men känner mig inte trött längre. Var trött på kvällen så sov ett tag då. Var trött i soffan men vaknade till och var trött när vi kom hem efter en liten promenad samt biltur men inte nu. Bilden togs kl.01.40 idag, ljust och ljummet ute, härligt!
 
Denna midsommar blev inte som vanligt för mamma och Conny har ju sålt huset. Blev iaf lite firande i Näs. Först en förrätt, liten toast med lax och rom samt en knäcke med ägg och sillröra. Sedan sill och potatis till huvudrätt. Efter lite vila och prat blev det tårta med smultron och jordgubbar. Efter lite godis åkte vi hem vid sex, efter fem timmars ätande och samvaro. Det var moster, mormor, Majbritt, Tommy och jag som var där. 
 
 
Därefter åkte vi hem och åt de kräftor vi fick av mamma och Conny, alla fick fem svenska kräftor var. Vi drack lite cider och vin och så satt vi en stund på verandan och pratade. En lugn midsommar helg enkelt.
 
Idag midsommardagen har också varit lugn. Jag sov väldigt länge. Efter frukosten vilade vi, jag läste lite och sedan åkte vi lite bil. Vi vilade i omgångar och jag läste ytterligare. Tommy fixade mat. På eftermiddagen åt vi sill och potatis och på kvällen blev det grillad fläskytterfilé, stekt potatis och avokadosås. Mycket gott.
 
Men nu tio i fyra är det verkligen hög tid att sova.
Hoppas ni haft en bra midsommarhelg. 
Kram xoxo 
 
Sill och potatis, Sommarkvällar, Tårta, midsommar,

Kommentera

Publiceras ej