Karneval 2017

0kommentarer

Så har det varit igen, karnebåtfestival. Ett år går fort. På fredagen var jag ute och åt med mamma, Conny, Eva och Peter. Vi åt på latitud, mycket god mat. Efter en tur bland marknaden ätandes en munk gick jag till verandan där Tommy var. Vi drack lite, tog en tur runt hamnen för det var massa stora och fina båtar att titta på, sen satt vi hemma hos Tommy en stund. 
 
På lördagen åkte jag ner till Tommy mitt på dagen. Vi fikade lite på lilla blå och tittade på folk innan vi satt hemma hos honom och väntade på tåget. Man såg tåget jättebra från hans fönster. Sedan blev det snabbt hem för mig för att förbereda förfesten hemma hos mig. Tyvärr började det ösregna så vi kunde inte sitta ute som vi brukade. Men det blev trevlig iaf. Joppe, Alex, Linda, moa och Nette kom, vi drack, spelade ett spel och pratade. Efter ett tag kom Elin också, kul! Senare på kvällen kom även en granne till mig och gjorde oss sällskap. När vi väl kom ner så spenderade Elin och jag kvällen ihop. Vi var mest i öltältet men även på verandan en stund. Trevligt! Avslutade sedan kvällen på verandan med Tommy innan vi gick hem och sov.  
 
 
 
Dock var jag ganska låg hela helgen. Såg pappas båt i hamnen, hörde historier om honom och ja, jag tycker det är jobbigt...även när han inte är full så är det jobbigt. Vid två tillfällen hade han dessutom lämnat båten öppen med nycklarna i. På söndagen var han full redan vid elva på förmiddagen. Har hänt förut, efter skilsmässan med Eva var det ännu värre, men jag tar ändå illa vid mig. En kusin till mig ringde och var orolig för honom då de hittat båten och inte fick tag på honom. Han var snart hittad. Men blir så trött... Låg på soffan hela söndagen, väldigt nere.. Men kvällen blev bra då Tommy och jag hämtade mammas bil, åkte en sväng och så åt middag gå verandan. Humöret lyftes lite direkt 🖤 
Alkohol, Festival, Karnebåtfestival, Latitud, Lilla blå, Per Herrey, Roger Pontare, Time Machine, familjen, låg,