Glömda julgrejer

0kommentarer

Ser nu att jag gömde några grejer runt jul. Eller struntade i dem.... 
 
På torsdagen hade vi julavslutning jag på jobbet. Började dagen med sån ångest. Vi skulle träna inför personalens sång vid kvart i 8. Satt och skakade på en bänk. Petrus undrade om jag var nervös. Nej sa jag. Aha svarade han, en sån dag. Ja. Blev en en sån dag... Men när väl eleverna kom så fokuserade jag på jobbet. Blev en bra avslutning. Eleverna var duktiga och de skrattade åt vår sång. Linda hade hittat en ny text till "What does the fox say", "vad vill tomten?" Texten sitter fast, finns det några snälla barn?, tomten vill ha gröt och att vi ska mata hans renar XD 
 
 
Mina julnaglar jag gjorde inför avslutningen.
Resten av dagen såg vi "Zootropolis",  åt lite snacks och drack julmust. Efter lunch slutade vi. Blev en bra dag. Ibland vände sig eleverna om och sa "nu kommer ni att skratta" för de visste att varken jag eller Petrus sett filmen, så gulligt! Fick presenter också. Även det gulligt. När de gått hem var det dags för lite glöggmys för personalen. Började med att gråta lite på toan innan jag orkade gå ut till de andra. Jag fick en blomma för att jag är den ständige sekreteraren. Satt inte så länge innan jag gick till klassrummet och låtsades vara upptagen. Orkade inte med folk. Grät lite men skärpte till mig när Petrus kom för att säga adjö. När han gått bröt jag ihop fullständigt, grät och satt på golvet i typ 40min innan jag kunde gå ut. Då hade alla kollegor utom två gått hem. Så trött, matt och helt förstörd...
 
Sedan var det jullov. Tack och lov XD Var hemma halv 4, vilade lite i fåtöljen samt grät lite till. Blev sååå tacksam när Tommy ringde på dörren och undrade om jag behövde handla. Han fick en stor kram innan vi åkte. Handlade i affären samt på systemet innan jag bjöd honom på hamburgare innan vi åkte bil. Han ville tända ett ljus på pappans grav i Östra Ed. Fin tur, fin kyrkogård. Dock glashalt ute. Tillbringade kvällen hos honom. 
 
Fredagen spenderades mestadels hos pappa ihop med Tommy, Filip, Chris, ungarna, Josse samt Kerstin. Vi åt tacos, pratade och busade. När jag kom hem handlade jag det sista samt gjorde julskinkan och revbensspjällen till mamma.
 
 
Jullov, Julnaglar, familjen, nail art, skärgården, vänskap, ångest,