Fredag den 13e

0kommentarer

Är inte skrockfull, lägger nycklarna på bordet och klappar den svarta katten. Enda jag brukar göra är att undvika brunnar med A på och gå på dem med K och V på. Tror inte på det, utan mer en vana, blir alltså inte förstörd om det blir fel. Men idag undrar jag om inte förbannelsen över fredag den 13e har drabbat mig, iaf lite i kanten. 
 
Åkte tidigt till jobbet så började redan halv sju. Kände i bilen att huvudet började dunka. Väl framme märkte jag att det började flimra framför ögonen och så försvann en del av synfältet. Förstod att det var migrän, bara haft det tre gånger innan men minns. Tog två migräntabletter, jobbade lite, åt frukost och sedan lade jag mig en stund. Huvudet värkte rejält. När eleverna kom var jag i klassrummet. Blev illamående, lite yr och kände mig konstig. Konstaterade vid 9 att nej, det går inte. Ordnade dagen, förklarade för barnen, fixade så kollegor kunde hjälpa till och sedan ringde jag pappa som skickade skjuts till mig. Var hemma typ halv 11. Lade mig och sov 30min. Vilade, åt lite och såg Ellen. Lade mig, sov ca.1,5h, var på toa, sov nästan 2h till. 
 
Mår hyfsat nu, känner mig lite konstig och när jag rör mig får jag ont i huvudet igen. Rocky har varit här medan pappa var på hockey. Vi gick några minuter och då blev det värre. 
 
 
 
Ja, det var min fredag. Hoppas ni haft en bättre dag!
 
Resten av veckan har varit lugn. Blir stressad över möten och att vara utan elevassistent, även om inget stort hänt så känner jag en stor press, ständigt på helspänn liksom. Tror att jag kommer få betala för allt som hänt sista 1,5 åren länge... Trött...
 
Önskar er en trevlig helg <3
Hundvakt, Symptom på stress, lärare, migrän, stress, trött,

Kommentera

Publiceras ej