Jobbig helg

0kommentarer

Helgen var mysig men jobbig. I fredags hade jag bjudit hem Tommy på middag. Har inte gjort det förut, varit så rörigt hemma så bara han som lagat mat till mig. Nu blev det köttfärsbiffar, klyftpotatis, tomatsallad och sås med rödlök. Drack vin till, mysigt. Bästa var att jag fick blommor. 
 
Vi var på verandan några timmar sen. Började bra men blev konstigt, kände mig utanför,  kan inte riktigt förklara. Likadant på lördagen, trodde vi skulle åka iväg och göra något men blev inte så. Blev besviken, både på fredagskvällen och på lördagen. Grät mycket hela helgen. Kände mig besviken över att vi inte gjorde någonting, besviken över pappa och hans uppförande, tankarna på jobbet blev allt tyngre och så var jag allmänt riktigt låg med ångest. Som sagt, en tung helg. Blev lite bättre i söndags när Tommy kom och drack kaffe hos mig, gillar när han tar initiativ till träffar. 
 
Men nu har vi iaf börjat jobba vi lärare. Varit kaos på jobbet, i måndags hade vi ingen klasslärare till år 4 samt så sa en kollega upp sig den dagen så vi hade heller ingen till 2an. Kaos. Men det har löst sig hyfsat, inte allt men mer än hälften iaf vilket vi får vara tacksamma för. 
 
Dags att sova. Borde inte vara så trött då jag fick sovmorgon ända till halv 8 idag för att vi var på infomentorkurs på hemmaplan. Men det är som att kroppen vet att imorgon ska jag upp halv 6 så bäst att vara trött så hon sover nu 😂
 
Godnatt 
 
Kärlek, Middag, Oro, Rosor, ensamhet, lärare, ångest,

Kommentera

Publiceras ej