Jobb, helg o kräftor

0kommentarer

Ja ni, ibland undrar jag vad man håller på med, sen har man en bra dag och tänker att det här är skälet till att man fortsätter. Fredagen var en sån dag. Fick åka med en kollega hem från jobbet, där jag hade registrerat in 100 nyköpta böcker och ställt upp dem i biblioteket. Direkt när jag kom hem gick jag ut på ärenden. Var på bibban (hittade en bok av en av mina favoritförfattare som jag inte visste fanns, sån lycka), till systemet och till Ica. Bestämdes att Tommy skulle komma och äta vid åtta, bjöd på ugnsstekt lax, krossad potatis med bacon och lök, avokado och tomatsallad samt kall sås med smågurkor i. Mysigt. När vi ätit tog vi en tupplur, blev lite längre än tänkt, låg typ halv nio till halv elva. Men skönt och mysigt. 
 
 
Fick rosor även denna fredag. Bortskämd. ❤️
 
Även lördagen blev en bra dag! Lina, Tommy och jag åkte till Evas café och fikade och sedan blev det en runda i Marias hus. Jag köpte en spegel samt tre hängande korgar till toan. Efter en glass på torget gjorde jag iordning på toaletten och sedan var det dags för Tommy och mig att åka till Näs för en liten kräftskiva. Jag hade köpt kräftor och Tommy paj mm. Gott och trevligt! 
 
 
Idag låg jag länge, läste, sen frukost och så en tripp till källsorteringen och Ica. Vi tog en liten sväng med bilen innan vi köpte med glass och åkte till mamma och Conny som var i lägenheten, fikade och sedan gick hem. Sen har det inte hänt mer idag, läst en massa, ser en halvdålig film och druckit en cola. Spänningen är olidlig 😉😂
 
Imorgon startar höstterminen på riktigt för då kommer eleverna. Vi är sexor i år så det är mycket krav på mig med betyg och nationella prov. Känner oro för jag känner mig redan trött, deppig och orolig över året. Men men bara att bita ihop och kämpa på. Så, dags att ta med boken till sängen och säga godnatt. Önskar er en bra vecka! 
Dimmornas lek, Hösttermin, Kate Morton, Kärlek, Skolstart, böcker och läsning, kräftskiva, lärare,

Kommentera

Publiceras ej