...mamma till två änglakatter...

0kommentarer

Hade ju bokat med veterinären att komma hit i fredags. Han sov hos mig hela natten innan, nära, massa mys. Han låg kvar i sängen när jag åkte. Dagen var hemsk. Gick hem tidigare från jobbet för att få spendera några sista timmar ihop med min älskade fyrbenta vän. Kände direkt när jag kom hem att något var fel. Han kom inte och mötte mig vid dörren som han alltid gör. Jag hittade honom på ett av favvoställena, på matten mellan bordet och soffan. Död.
 
Usch vad jag grät. Samtidigt som det ändå kändes skönt att slippa hålla i honom medan en främling skulle ge honom en spruta (flera saker som han är rädd för). Men känns sorgligt att han dog ensam (mamma frågade dan innan om jag inte skulle vara hemma, men jag sa att han klarar sig, han förstår ju inte, sover ändå hela dagarna, men fy vilket dåligt samvete jag fick...).
 
Veterinären ringde som han sagt och jag fick ändra mitt ärende. Han hämtade Baloo för kremering istället. Hade tänkt begrava honom i skogen på ett ställe han gillade men tanken på att något djur skulle gräva upp honom kändes bara för hemskt och ovärdigt.
 
Så, den här helgen har jag spenderat i soffan. Gråtit över min kära katt samt varit genomförkyld, så ja, mått piss på alla sätt, yepp toppenhelg.... Dessutom tog vinet slut redan halv 7 i fredags...
 
<3 R.I.P. <3
husdjur, sorg, älskade katt,

Kommentera

Publiceras ej