envis förkylning

0kommentarer

Förkylningen fortsätter. Måndag till onsdag var jag jättehes och mitt på dagarna kändes det som jag hade feber men vet inte. Mådde skit på alla sätt iaf.
 
Men jobbade hela veckan men så i fredags eftermiddag, efter en promenad med skolan samt ett utvecklingssamtal, vad jag helt slut. Kändes inte som jag skulle orka ta mig till bussen ens. Hade bokat fika med mamma2 så ner till centrum för det. Blev mycket prat om lillebror, ser inte bra ut...värre än jag trodde... Handlade lite snabbt och sen gick jag hem. Var helt slut så kvällen spenderades i soffan, åt, drack vin och sedan sov jag 2,5h. Lördagen var ungefär likadan. Fortfarande förkyld och hängig. Cyklade ner och handlade samt åt en glass och sedan hem, så slut. Så lördag och söndag låg jag bara på soffan och idag har jag faktiskt varit hemma från jobbet.
 
Kan inte säga att jag är sjuk men jag mår skit. Rösten är inte helt återställd, tjock i halsen, huvudvärk och så himla matt. Har bara legat på soffan och är ändå trött. Ska vara hemma imorgon också. Där är fördelen med studiedagar, jag får inte lika dåligt samvete när jag är hemma då eftersom jag vet att mina kollegor inte måste göra mitt jobb.
 
Tog även tjuren vid hornen och berättade för folk om Baloo, är inte så många som har vetat det. Men så en vecka efter hans död skrev jag på fb. Alla var så snälla så slutade med att jag grät i typ en timme. Hör fortfarande hans tassar och hans prat. Måste anstränga mig för att inte gå och öppna dörren varje morgon och när jag äter förväntar jag mig att se honom bredvid mig i soffan... Så tomt... Så ensamt...
 
godnatt
ensamhet, förkyld, sorg, ångest,

Kommentera

Publiceras ej