Stress o marknad

0kommentarer

Den här veckan har inneburit mycket stress. Varit jobbiga saker med eleverna, idag har fyra kollegor varit sjuka, inga vikarier, flera dagar utan ordentlig rast och idag var min elevassistent sjuk. Känner att det varit en vecka när jag var ännu mer på helspänn än vanligt, trodde inte det kunde bli värre... Så sjukt trött ikväll. 
 
Den här veckan har jag vid flera tillfällen fått ångest. Varit tvungen att hålla mig sysselsatt och i onsdags fick jag gå ut och djupandas lite när klassen såg en serie. Ibland vet jag bara inte vad jag ska göra...menmen bara att streta vidare.
 
Igår var det marknad. Åkte faktiskt från jobbet en timme tidigare än vanligt för att gå en sväng med mamma och Conny. Vi gick, handlade kryddor godis och chokladbollar, vi åt och så åkte vi hem.
 
Idag blev det också en kort dag på jobbet för vid halv fyra träffade jag gamla kollegor för en fika. Alltid trevligt!
 
Nu är det bara en dag kvar innan en veckas välbehövligt lov. Dock lär jag få stanna länge imorgon för jobblivet är verkligen i ett enda kaos just nu.
 
Önskar er en trevlig helg!
Jobbet, Marknad, lärare, stress, stressad, trött, ångest,

Kommentera

Publiceras ej