Stress eller en alien?

0kommentarer

Att året har varit ett tufft år har jag tjatat alldeles för mycket om egentligen, men nu är det dags igen.
 
Har haft lite fysiska problem också, det vanliga är ju huvudvärk och ont i magen. Men sen blev det värre. När huvudvärken inte är nån dag i veckan utan typ varje dag. Dessutom fick jag några veckor innan skolavslutningen utslag på halsen och bröstet. Såg hemsk ut men framförallt kliade det så jag höll på att bli tokig. Har haft utslag där en gång tidigare och då hade jag en ny kräm och det försvann på några timmar, nu fanns det inget nytt någonstans. 
 
 
 Tog flera veckor av att smörja och försöka att inte klia innan det försvann. Tyckte det blev värre när jag stressade...
.
När jag var barn så tappade jag skinnet på fingrarna. Än i dag är fingertopparna väldigt röda, har tunt skinn och är mycket känsliga för värme (omöjligt att diska i varmt vatten t.ex. utan handskar) samt för vatten. Ibland på vintern tappar jag lite skinn men inte som förr. Men nu på försommaren blev mina fingertoppar precis som förr, röda, tappade skinn och sved som eld. Efter mycket smörjande gick det typ över, ännu inte helt bra...
 
 
Syns inte så bra här men värst var som ni ser ringfingret. Fick även nån konstig svullnad under ena ögat, som en knöl. Dag två var det en liten jämn svullnad och sedan försvann det.
 
 
Märkliga saker som inte skett förut på samma sätt. Fingertopparna ja men det andra, aldrig. Har även haft problem med minnet och yrsel. Mycket konstigt. Jag försöker att inte dra några slutsatser eftersom jag inte har bevis men de två kollegor jag pratar mest med är övertygade om att det är symptom på stress. Tur jag fick semester innan jag föll ihop fullständigt :-D 
Fjälla skinn, Symptom på stress, Utslag, stress,

Kommentera

Publiceras ej