Karnebåt 2016

0kommentarer

Ett år går fort och vi har precis avverkat årets karnebåtfestival. Var en helt okej helg.
 
På fredagen gick jag, mamma, Conny, Eva, Peter, kusin Alexander samt hans tjej uto ch åt (moster skulle varit med men mådde inte bra). Vi satt på uteserveringen länge, lite kyligt men helt okej, vi hörde musiken innifrån öltältet. Lalles Bodega spelade ganska länge. Efter en liten tur runt på tivolit där en munk slank ner i magen så gick vi tillbaka för några drinkar. På hemvägen åt vi pommetallrik vilket också hör till och så var vi hemma runt halv 2. 
 
 
På lördagen gick jag en sväng på tivolit innan vi träffades vid halv fyra för att äta, samma gäng plus moster. Vi såg på karnevalståget och sedan begav jag mig hemåt eftersom vännerna skulle komma runt halv sex. Vi gjorde i ordning lite drinkar och så bar vi ut filtar och kuddar på gräsmattan där vi satt hela kvällen, pratade, drack och lyssnade på musik. Runt halv elva gjorde vi oss klara att gå. Några åt en hamburgare innan öltältet men jag tog en sockervadd. Väl därinne stod vi längst fram vid scenen hela kvällen och dansade och drack till Roxanne och Time Machine. Träffade lite folk jag inte sett på länge. Vid två när det stängde blev det pommes innan de andra åkte hem medan jag gick.
 
 
 
 
 
 
En okej kväll men har fortfarande svårt att känna mig riktigt glad och jag behövde några små pausar under kvällen...
Karnebåtfestival, Lalles Bodega, Roxanne, Time Machine, karnevalståg, öltält,

Kommentera

Publiceras ej