Nytt år, ny termin, nytt liv?

0kommentarer

Nya året har varit i bruk i över en vecka och igår började vårterminen 2016. Man brukar ju säga nytt år och nya möjligheter men jag vet inte, svårt att ändra på saker och ting utan det mesta harvar på i samma fotspår. Likadant på jobbet. Alltså ungarna är gulliga och jag trivs med klassen men resten...som en kollega sa, vi sitter fast i ett ekorrhjul som vi inte kommer ur...
 
Men terminen har börjat iaf och åter kommer känslorna av ångest (för att man inte hinner allt, inte ger barnen det de behöver, inte ger dem de bästa möjligheterna, fast man gör sitt bästa), ensamhet (då man varken hinner eller orkar ha ett socialt liv) och trötthet (jobb 7-17 utan rejäla raster och med mycket problem). Skulle verkligen vilja veta om det är någon lärare där ute som inte känner detta, som faktiskt orkar ha ett liv vid sidan om jobbet, själv blir jag till och med irriterad på katten fast han inte ens kan jama ordentligt.
 
Men skitsamma, för idag är det fredag och det gillas skarpt :D Funderar på att lyxa till det med lite online-shopping, kanske ett litet nagellack, är längesen det blev något nytt. Ska ta mig en titt på edgypolish.com får vi se vad jag hittar :P
 
Önskar er en trevlig helg
kram
Edgy Polish, ensamhet, lärare, stressad, terminsstart,

Kommentera

Publiceras ej