Instängd

0kommentarer

Har typ lekt instängd sen nyårsafton. I stort sett bara legat på soffan med katten och läst eller sett på film. Har inte orkat vara social. Dessutom har marken utanför återigen blivit en hemsk isbana så både Baloo och jag stannar gärna inomhus.
 
Nyårsdagen fyllde kära morfar år så då var vi där i några timmar. Av mig fick han mat, både till middag och godis som efterrätt. Känns jobbigt att se honom. Denna förut så starka man som kunde allt, sjunga, rita, bygga hus, göra armhävningar i sina romerska ringar i garaget, ja han kunde allt och nu kan han inte ens klä på sig själv. Parkinsons är en grym sjukdom... :'( 
 
Idag vågade jag mig ut iaf. Fick dock vända efter 50meter för att ta på mig broddar. Lina mötte mig i centrum och vi köpte med fika hem till henne. Vi bytte julklappar, pratade och fikade. Trevligt.
 
Annars har det inte hänt mycket. Läst 170sidor samt sett två filmer. Känns dock som att förkylningen äntligen är död. Den har bott hos mig sen september så var väl ändå på tiden den försvann kan jag tycka.
 
Katten har kommit in efter en kort vända ute så nu ska jag gå och sova. Eller, lär nog lösa lite till först :-D 
Godnatt 
Parkinsons, böcker och läsning, ensamhet, familjen, födelsedagsfest,

Kommentera

Publiceras ej