Lördag i stan

0kommentarer

Igår blev det en heldag i stan, åkte 9.20 och kom hem 19.30. Började med att träffa Johan för en fika och så lite shopping till hans nya lägenhet. Sedan gick vi hem till honom. Liten men jättefin lägenhet. Vi tittade lite på tv innan jag lämnade honom framför en fotbollsmatch. 
 
För mig blev det ytterligare en liten shoppingtur, en bilar-pyjamas till Bror och två tröjor till Eric. Åt lite thaimat samt en froyo-glass innan jag gick hem till Filip. Där blev det prat, bus med Bror och mys med Erik. Bra dag, välbehövlig dag.
 
 
 
Tyvärr grumlades dagen av oro och dåliga nyheter. T.ex. råkade mormor halka på isen (var ett hölje av is överallt) så det blev en tripp till akuten. Hon har nu gips kring sin brutna arm. Ska in igen om två veckor, hoppas benet ligger rätt då så hon slipper operation. Värsta i detta är ju att morfar behöver hjälp med nästan allt så nu måste de släppa in hemtjänsten i sitt hem. De är alldeles för envisa för det men nu har de inte mycket val, men se mat skulle de inte ta därifrån, blir så trött...
 
Jaja, gott blandas med ont, oro med glädje. Önskar att jag fick ha en tid utan oro nu, orkar inte mer.....bara hoppas det jag misstänker inte stämmer........ Orkar inte tänka mer, går tillbaka till min bok istället...
 
Oro, Parkinsons, Sliten, familjen, faster älsklingar,