...huvudvärk...

0kommentarer

Att ha huvudvärk är inget nytt för mig, van vid både det och ont i magen. Men fy tusan för det här...
 
Började igår. Hade ont i huvudet hela dagen, tog två treo på förmiddagen men det hände inte så mycket. Strax före fyra satt jag vid datorn i klassrummet och upptäckte att jag inte såg hela skärmen och att texten dansade runt. Tog ett papper och läste på, samma sak där, fick flytta runt pappret för att se. Då blev jag orolig och gick till en kollega. Började känna mig yr och illamående. Sen ökade huvudvärken i styrka. Gick ner för att ta en tablett. Blev tvungen att hålla mig i väggarna för att kunna gå. För att kunna ta tabletten fick jag hålla mig i köksbänken. Var riktigt läskigt. Förstod ju att det var nån typ av migrän men fy. 
 
Konstaterade att jag var tvungen att komma hem och få lägga mig. Var likblek i ansiktet och verkligen jätteyr. Fattade att jag inte skulle kunna gå till bussen utan fick ringa efter skjuts. Kom hem och låg i soffan 1,5h i mörker och tystnad. Sen kunde jag gå upp och äta men jag vilade hela kvällen och lade mig tidig.
 
När jag vaknade idag kände jag mig pigg och kry. Tog tyvärr inte många minuter på benen innan huvudvärken kom krypandes. Tog en stark värktablett innan jag for till jobbet samt två under dagen, men haft ont hela dagen iaf. Har dessutom varit extra ljuskänslig, känt mig lite yr och haft svårt med typ snabba bilder/fladder/flimmer. Ingen bra dag.... Åkte hem en timme tidigare och lade mig idag också. 
 
Hoppas verkligen det är borta imorgon. När jag tänker efter får jag väl konstatera att det är kanske inte så konstigt att jag har ont i magen och huvudet. Varit några fruktansvärt tuffa veckor (utbrott, stress, jobbiga beslut, röriga möten, dessutom haft svårt att somna och sovit väldigt oroligt sista veckan) och tiden innan var ju ingen dans på rosor heller. Känns som att det sista 1,5 åren har varit grymma...måste vända nån gång.... 
 
Jaja kommer självklart att må fantastiskt bra imorgon och all stress och alla problem kommer vara som bortblåsta ;-) 
 
Hoppas ni har en bra vecka iaf!
xoxo 
huvudvärk, lärare, migrän, stress,

Kommentera

Publiceras ej