Vänner o barnvakt <3

0kommentarer

Efter några tunga veckor kändes det bra att ta bussen till stan och åka hem till Filip och hans familj för att vara barnvakt. Jag pratade dessutom lite med Chris och Filip om hur jag har det, kändes ovant men bra. Sen åt barnen och jag middag och busade en massa innan det blev dags för pyjamas, de blev inte ens ledsna när mamma och pappa gick. Framför tecknade serier åt vi frukt och popcorn samt drack välling. Så mysigt att sitta där med barnen runt sig och bara mysa. Erik och jag satt en stund där nere innan han somnade, skönt med en sovande bebis i famnen. Sedan satt jag och Bror ytterligare en stund i soffan och myste innan vi lade oss med gosedjuren för att sova.
 
 
 
 
 
Kände ett behov av att hålla mig i gång, mina tankar är inte hanterbara just nu, börjar bara gråta, så när barnen sov tryggt i sina sängar gick jag ner för lite städning. Tog bort all mat, startade diskmaskinen, plockade ner leksakerna i lådan och fixade lite (önskar jag gjorde sånt hemma men det är tydligen inte samma sak). Satte mig vid tv:n och tog några chokladbitar framför två avsnitt av The Walking Dead (smart val när man ska gå ensam till bussen halv 12 på natten :O). Straxt efter 11 kom Chris och Filip hem igen, efter lite prat åkte jag hem. Somnade på bussen och vaknade typ 100m innan jag skulle kliva av, snacka om tur :P
 
Har svårt att vara ensam så i veckan skickade jag ett lite desperat sms till Malin som var så snäll och förbarmade sig över mig. Så i torsdag hämtade hon mig på jobbet och sedan spenderade jag typ 5h hemma hos henne. Fick middag, hundmys och massa prat. Eftersom hon jobbat på skolan är det så lätt att prata med henne då hon vet saker som andra inte kan förstå.
 
Sen igår bestämde jag mig för att börja julhandla så blev en tripp till centrum och iaf tre fyra julklappar fixades sedan belönade jag mig med lite fika. Satt en stund med Lina och hennes mamma. Trevligt, även om det är jobbigt att vara trevlig. Ville inte vara ensam så gick upp till Tommy. Blev som förra helgen, 6h på hans soffa, men denna gången med bara två psykbryt. Så pinsamt att ligga på nåns soffa och gråta, menar vad fan är det för fel på mig?!?!?! Jaja, vi hade det trevligt, mycket prat, lite skratt, lite gråt, kramar, tv och en tupplur, är ju skönt att slippa vara ensam...
 
xoxo 
ensamhet, faster älsklingar, julklappar, vänskap, ångest,

Kommentera

Publiceras ej