Jultrött julhelg

0kommentarer

I torsdags när jag gjorde julskinkan saknade jag Baloo något fruktansvärt. Så van vid att han sitter bredvid mig när jag gör skinkan och sedan hos mig i soffan när jag, vi, provsmakar den. Han brukade få en egen tallrik. XD Tror det är första gången någonsin som jag provsmakade skinkan ensam, innan Baloo hade jag ju Simpson, mamma och Conny.
 
I lördags var det julafton. Brukade älska julen. Inte nu längre. Får ångest. Över allt jag borde, det jag inte gör, det jag gör, människorna jag träffar och de jag inte träffar. Pappa och jag åkte till Eva och syskonen vid typ halv 1 för julmat och paketer. Vi tittade på Kalle, fikade och åkte sen till mamma. Pappa åkte snart hem. Men jag stannade några timmar. Morbror, fru och dotter var där också. Var hemma strax före 8. Tittade på en film och målade i min nya målarbok jag fick av Jens i julklapp.
 
 
 
Igår städade jag lite, slappade i soffan, åt rester hos mamma och sedan väntade jag på lillebror. Har inte träffat Johan över julen så han skulle komma en sväng igår, men det blev inte så, ska försöka få till en träff idag eller imorgon istället. Men blir orolig när han hela tiden ändrar planerna... Men det var ju juldagen och det innebär som vanligt, fest. Strax före 7 kom Alex och en stund senare kom Joppeh, kul att han kom trots att han var nykter och att det bara var jag och Alex här. Vi spelade lite Disney Trivial Pursuit samt Maxiyatzy. Runt 10 kom Sanna och en kompis till henne och vid halv 12 åkte vi ner till restaurangen för dans och mer alkohol. Var kul, mycket folk, till och med trångt på dansgolvet.
 
Fast det var lite jobbig kväll ändå. Såg gamla elever där samt min nya elevassistent vilket ledde till en hel del ångest, plust det faktum att jag inte hunnit vila så mycket. Att verka normal är fortfarande jobbigt... Jaja, var ju kul också, men hade nog behövt bli lite fullare för att ha riktigt kul, å andra sidan kunde det spårat ur fullständigt då :P
 
Skulle ha träffat Malin idag, men blir nog inget för hon har migrän. Ska nog ge mig ut på en liten handlingspromenad istället. Är hyfsat väder, typ 7grader, lite sol och mycket blåst. Märkligt julväder.
 
Hoppas ni haft en bra jul! kram på er
 
Jullov, Oro, drinkar, ensamhet, familjen, julafton, ångest,

Kommentera

Publiceras ej