en vecka senare...

0kommentarer

En vecka har gått, en vecka sedan vi fick veta... En vecka av  oförstående, oro, ångest och tårar. En vecka sedan jag fick meddelandet från lillasyster. Meddelandet som sa att lillebror hamnat på sjukhus efter en överdos av heroin...
 
Idag, en vecka senare, har lillebror blivit inskriven på ett behandlingshem för minst en månad. Känns bra. Skönt att veta var han är, att han får hjälp och inte kan göra något dumt. Vägen mot bättre mående är påbörjad. Men det kommer ta tid och det kommer vara tungt, för oss alla och det kommer inte vända direkt. Men det måste vända, för jag kan inte hantera det här...........
 
Har vetat under sommaren att han mått dåligt vilket även vi har gjort, mycket oro....... Men att gå från det till att han sitter på en toalett och skjuter upp heroin genom en spruta i armen...det är ofattbart, fruktansvärt, hemskt och går helt enkelt inte att hantera. Igår kändes det så tungt att jag till och med var hemma från jobbet (utan att vara sjuk!!!! Kom fram till att när man vaknar, stänger av väckarklockan och sedan börjar gråta, då ska man inte jobba. Men kunde inte vara hemma idag också, för ensamheten är inte bra för mig, två dygn räckte.). Nej, jag kan inte hantera detta...........
 
droger, ensamhet, familjen, ångest,

Kommentera

Publiceras ej