karnebåtfestival 2015

0kommentarer

En av sommarens höjdpunkter är karnevalen. Innebär massa folk i två dygn, öltält, uppträdanden och tivoli. I fredags umgicks jag med mamma, Conny, moster, pappa, Kerstin, Eva och Peter. Det blev middag, titt på båtar och karuseller, drack vin, satt och pratade över en pommestallrik (det var då Eva och Peter kom). Trevlig kväll med härligt väder, fullmåne och massa båtar och folk =) Fatta att detta är elva på kvällen, ljuvligt!
 
 
 Igår var vi först och badade och solade innan vi åkte till karnevalen och åt en tidig middag. Sedan for jag hem och fixade lite för kvällen. Slutade med att vi satt på gräsmattan en stort gäng, drack och lyssnade på musik, mysigt. Sedan gick vi ner till öltältet. Såg tyvärr inte så mycket av Peter och Brunos spelning men tillräckligt för att veta att de är jättebra. Reggae artisten Kiihjano spelade också. Pinsamt lite folk men han var jättebra. Sååå het :P Sist men inte minst spelade Lalles Bodega. Ja, hände mer? Drack, drack, dansade, drack, pratade, drack...typ så gick kvällen. Var dock inte full vilket jag får vara tacksam för så här i efterhand för då hade det blivit ännu pinsammare och det hade varit jobbigt.
 
 
 
 
 
 
Hemgång typ vid tre. Så härligt med ljuset! Såg lite film och åt lite innan jag somnade. Sov till typ elva sen låg jag och läste i två timmar. Skönt. Blev bad och mer läsning i Näs sen. Slöardag!
Bruno & Peter, Karnebåtfestival, Kiihjano, Lalles Bodega,

Kommentera

Publiceras ej