trettondagsafton

0kommentarer

Idag har jag varit hos Lina en sväng, vi har fikat, pratat, tagit en liten promenad innan jag gick och handlade innan hemgång. Trevligt! Hennes lilla Chanel låg och sov i mitt knä bra länge, väger ju inte mycket så det går ju bra. Föredrar hundar med mysig mjuk päls men annars är hon en mycket trevlig hund.
Fikadags 
Samtidigt vet jag inte vilket som är värst, att inte umgås med någon eller att umgås med någon ett tag och sedan komma hem till en mörk och ensam lägenhet... Tack och lov för katten som kommer och möter mig när jag öppnar dörren!
 
Igår kände jag mig väldigt destruktiv. Är van att äta mycket speciellt när det är jobbigt eller att kalla mig själv för pucko, det är det vanligaste djupet på min destruktivitet (alltså inte speciellt djup nuförtiden, har dock varit värre...). Men igår kändes det som jag kunde ha hackat sönder mig själv om det inte hade lämnat spår efter sig, ja jag vet, helt galen. Har försökt gå åt ett annat håll, att inte äta istället för att länsa kylskåpet. Tycker bättre om att äta :D
 
Såg flera filmer igår för att distrahera mig. På kvällen såg jag "Divergent" samt "Snow White and the Huntsman", länkat till imdb.com ifall ni vill läsa mer om filmerna. Den första var en bra framtidshistoria där man får göra ett test för att sedan delas in i falanger efter vad man är bra på för att jobba inom det i resten av ens liv. Men som vanligt är det inte så enkelt. Huvudpersonen vet inte vad hon vill välja och testet ger inget svar, hon är en divergent, en som passar inom alla falanger och som inte kan styras, vilket självklart inte är bra. Spännande, romantisk, hade det mesta. Gillade den! "Snow White..." hade jag sett förut men gillar den versionen med spröda men starka Kristen Stewart i huvudrollen. Vill ha en egen jägare ;)
 
Hoppas ni haft en bra trettondagsafton!
Divergent, Snow White and the Huntsman, destruktiv, ensamhet, kinesisk nakenhund,

Kommentera

Publiceras ej