mat+vin+choklad=överlevnad

0kommentarer

Kan bara säga, att tack och lov för att man kan laga hyfsad mat. Tänk vad tråkigt om man typ skulle leva på falukorv och potatismos konstant. Detta är kvällens middag mmmmm =)
 
Stekte skivor av nötytterfilé, hård yta men mycket rött i mitten. Köttet är så mört och fint. Till det stekte jag bitar av palsternacka och så fräste jag pärltomater och spenat, hällde på lite vin och smulade över lite mögelost. Till det drack jag massa rött vin under tiden som katten satt bredvid mig och fick kött. Tittade samtidigt på Twilight (gör det ibland när jag vill mår bättre...).
 
Efter maten blev jag sugen på choklad så då åkte nästan en hel maltesers-påse ner ihop med ytterligare ett glas vin, passar mycket bra ihop. Så nu är jag mätt av maten, trött av jobbveckan, lätt illamående av chokladen samt dåsig av vinet. Perfekt kombination för att leva i förnekelse och dämpa ångesten ;)
mögelost, nötytterfilé, palsternacka, spenat, tackochlovattmankanlagamat, tomater,

Kommentera

Publiceras ej