ojdå, sorry!

0kommentarer

Ojdå vad längesen det var sen jag var här. Ursäkta men förkylningen har tagit all kraft ur mig så den här veckan har jag vilat på kvällarna. Varit mycket som hänt också. I tisdags var det återigen dags för fika med fd kollegor. Trevligt och skönt att träffas, dela erfarenheter och prata lite skit =)
 
I onsdags var det återigen dags för marknad, helt sjukt vad fort ett år går. Det var tyvärr väldigt tråkigt väder, regn hela dagen och även ganska blåsigt, så tyvärr var det kanske lite stånd då många gett upp tidigt. Men tradition är tradition, så gick två varv, köpte kryddor, marknadsnougat, kokosbollar och munkar. Sedan åt mamma och jag pizza och så åkte vi hem.
 
I torsdags var det dags för klassens melodifestival. De har jobbat sen skolan började, delat in sig i grupper och tränat in olika uppträdanden med dans och rekvisita. De var verkligen jätteduktiga så det blev självklart en hit. I fredags bjöd jag dem på fika och så tittade vi på det inspelade uppträdandet. Vi skrattade sjukt mycket vilket är roligt, att kunna slappna av och ha kul ihop!
 
Måste berätta, de har haft med sig rekvisita till melodifestivalen. En grupp killar skulle vara Miley Cyrus så de skulle ha med en stor nallebjörn i numret. Björne, som nallen heter, kom till skolan i tisdags och satt på en stol nere i hörnet i väntan på mellon. Så i onsdags morse när jag kom till jobbet, eleverna hade slöjd så jag var ensam i klassrummet. Kliver in och ser något i ögonvrån. Den synen var obetalbar. Detta är vad jag såg:
 
Skrattade så jag grät! Denna stora 1,20m långa björn låg alltså fastbunden på bordet. Hahaha herregud vad kul. Skälet till det var att han hade varit läskig :P Hahaha.
 
Nu ska jag fortsätta njuta av söndagen, sällan jag gör men eftersom det är lov nästa vecka så känns det underbart :D
förkyld, oktobermarknad,

Kommentera

Publiceras ej