...huvudvärk...

0kommentarer

Det har varit några riktigt gråa och tråkiga dagar nu men det hade varit konstigt annars, är ju faktiskt mitten av oktober. Får väl säga att vi har haft tur ändå, riktigt mild höst med många soliga dagar hittills. Nästa vecka är det oktobermarknad och då kan det vara allt från jättevarmt till snö och minusgrader, ska bli spännande och se hur det blir i år. Älskar marknaden så hoppas på bra väder så den håller på länge för jag kommer inte från jobbet förrän runt 5 (skulle varit ett möte på kvällen så jag hade missat det helt men det flyttade vi tack och lov). :D
 
Så länge jag kan minnas har jag fått huvudvärk och ont i magen när jag varit orolig, ledsen och så vidare. Det har dock blivit värre med åren, speciellt huvudvärken. De sista åren har jag haft mycket ont i huvudet på jobbet, medan det på helger och lov varit mycket bättre. Visst kan jag ha huvudvärk när jag är ledig men inte på samma sätt. Senaste två veckorna har jag haft ont typ varje dag, varav varannan med svår huvudvärk (då ljus gör ont och tabletter inte hjälper fullt ut). Idag t.ex. tog jag två starkare tabletter (brukar räcka med en) och satt med en kudde framför ögonen en stund för att få det mörkt, trots det har jag haft ont hela dagen så när jag kom hem sov jag i två timmar. Visst är det bättre men känner fortfarande av det. Sjukt... Men så tänker jag att vore det något farligt så skulle jag ju ha lika ont när jag är ledig och det har jag ju inte. Min slutsats blir alltså att stressen på jobbet ger mig huvudvärk. Japp, så nu äh...känns det ju bättre...
 
Ett annat problem är min hand. Var ju en elev som fick ett utbrott förra året som jag fick hjälpa till med. I tumultet blev min hand lite illa behandlad, slet i den och bet mig. Hade ont i månader efter det, blev lite bättre och så värre när jag anstränger den. Under sommaren har jag nästan inte känt av den alls. Problemet är ju att när jag bär, skriver osv blir den ansträngd och börjar värka, och så blir det ju när man jobbar. Känts hyfsat bra men i söndags bar jag ut lite grovsopor och sedan dess har jag haft rejält ont. Svårt att skriva och det gör till och med ont när jag skriver på datorn. Irriterande. Borde nog gå till läkaren igen men usch...
 
Jaha, inser att det här verkligen blev ett gnälligt inlägg, men det är inte riktigt gnäll utan med oro... Har inte så många att prata med (pratar med kollegorna men inte så många privat) så därför kommer det här istället. Men nu ska jag se på Grey's Anatomy och koppla av lite innan jag ska sova (hade sovmorgon idag så sov ca7,5h, tupplur på 2h men känner att jag kommer lätt kunna somna snart). Tröttelitrött helt enkelt. Tur det är lov snart :D
huvudvärk, stress,

Kommentera

Publiceras ej