grön stormig tisdag?!?!?!

1kommentarer

Ojoj vilken förvirring, idag är det en grön dag men det är ju inte onsdag :O hehe. Karin kör en temavecka United In Green för att uppmärksamma depressioner.
 
Jag visar mitt engagemang genom att delta med ett grönt lack från Isadora nämligen Loden Green. När jag såg de första bilderna på lacket blev jag kär, tyckte det tunna guldskimret var underbart. På mina naglar ser det tyvärr mer ut som gyttja...dessutom sitter det väldigt dåligt. Här är det två lager en dag gamla och ni ser ju hur mycket som skavts av, tyvärr.
 
 
Har inte varit hos läkare och fått diagnosen men så dåligt som jag mådde under en period (är inte direkt superglad i vanliga fall) så var självdiagnosen depression iaf. Det hände mycket privat och jobbet just då var riktigt tufft. Jag jobbade, sov, åt, sov och däremellan grät jag eller hade panikångest. Helgerna spenderade jag på krogen med kompisar för att jag inte klarade av att vara hemma ensam. Inte världens bästa liv och jag har många ärr därifrån..... 
 
Nu kan jag se hur onormalt det var, hur mycket jag sov och ändå var helt slut (visste det då med men orkade inte göra något). Har haft problem hela mitt liv men den här perioden var den värsta och längsta någonsin. Allt har inte försvunnit, jag får fortfarande ångest (inte vanlig ångest som de flesta får utan en djupare), blir väldigt låg i perioder utan förklaring och får även panikångest ibland men inte lika ofta.
 
Depressioner, ångest och allt som har med psyket att göra är fortfarande något man pratar väldigt tyst om i vårt samhälle. Synd. Jag är ganska öppen med det, men inte med allt så klart och inte mot alla. Min familj vet väldigt lite av det här och vissa saker har jag inte törs säga till någon..... Viktigt iaf att vi uppmärksammar vårt mentala mående för genom att vara tysta kommer det bara bli sämre och allt mer skamligt...
 
xoxo
Isadora - Loden Green, United In Green, depressioner,

1 kommentarer

Karin || Vacker & Underbar

07 Oct 2014 22:19

Stor kram! Fint!

Svar: tack! kram
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej