skiten fortsätter...

0kommentarer

Vet att jag är känslig och tänker för mycket, men nu är det inte min hyperventilerande hjärna som är problemet utan verkligheten. Min bror fick ytterligare ett anfall i fredags kväll. Tre anfall på en vecka... Läkaren tog det mycket allvarligt. Han konstaterade att så många anfall på så kort tid, då rör det sig om epilepsi. Han skrev ut höga doser av epilepsimedicin. Han har inte haft något anfall sedan dess. Orolig...känns väldigt tungt... Har berättat för folk på jobbet nu, så det känns litelite lättare psykiskt nu, när man hör att andra förstår att det är jobbigt, att det inte bara är min ångest.
 
I söndags vaknade jag upp till ett annat elände, mycket mindre men jobbigt ändå. Tandvärk. Eller rättare sagt ont i örat, ont i huvudet (typ migrän) och ont i käkarna, allt på ena sidan av huvudet. Mådde inte bra, var jätteyr när vi var och handlade och huvudvärk. Sen natten till måndagen sov jag jättedåligt. Vaknade typ varje timme av antingen blåsten (halvstorm), huvudvärken, ont i tänderna eller ont i örat. Gått på värktabletter nu i två dagar. Råkade nämligen äta en kall frukt igår och trodde jag skulle dö, så nu är jag säker på att det är den spruckna tanden som är problemet. Ska fixa det imorgon, inget jag ser fram emot direkt...skulle borra ner till pulpan och laga tillfälligt...hmm...
 
Jaja, tandvärken får mig att tänka på annat iaf. Vilket jag behöver göra. Har inte ens målat naglarna med färg på två veckor, bara genomskinligt. Orkar liksom inte... Idag var jag dock ute och åt mat med fd kollegor (bestämt sedan länge). Sov dock en timme efteråt.
 
Håller tummarna för att morgondagen ska gå fort, lillebror ska till läkaren och röntgas, orolig...
godnatt
epilepsi, ångest,

Kommentera

Publiceras ej