2/3 1979

1kommentarer

Idag är det 35 år sedan jag föddes. Japp, det är min födelsedag!
 
Har varit en ganska tung vecka, både gällande jobbet och privat. Förr gillade jag verkligen att fylla år. Men efter ett antal år med jobbiga saker så vill jag helst hoppa över det. Det har varit allt ifrån att mamma2 begärde skilsmässa, till att en familjemedlem kom full till födelsedagsfikat, till att jag fått skäll för att jag bjudit till fest och att släktingar valt att inte komma och fira mig/oss. Kanske inte låter så farligt men det har känts fruktansvärt... Året efter "fylle-fikan" valde jag att inte fylla år utan åkte på spa med mina mammor istället för jag mådde så dåligt, det blev en kanonhelg.
 
Hur blir det i år dårå? Jo, insåg att jag inte kommer att slippa undan firande i år eftersom jag fyller 35. Så pratade med lillebror så vi ska fira ihop. Blir en fest nästa helg med alla släktingar i hyresgästföreningens lokal. Har beställt smörgåstårta och marsipantårta till dess. Kommer bli bra, hoppas jag...
 
Men den här veckan har alla gamla känslor kommit tillbaka och det har varit tungt. Så den här dagen har jag inte firat utan mest varit ensam. Tittat på film, "Brave", "Twilight - breaking dawn part1", "Tangled" samt en rad serier. Blev lite förvånad när pappa och Kerstin kom hit, förra året tog han fel på dag så det här var ju ett steg framåt. Vi åt kladdkaka med hallon och pratade (mest Kerstin och jag för pappa satt vid datorn, tvn och i telefon en hel del, som vanligt).
 
Så den här helgen har gått ifrån en kanonfylla i fredags (var hos en kompis på inflyttningsfest och åt jelloshots, totalt livsfarliga, kräktes som en kalv och fick gå hem tidigt, fruktansvärt pinsamt...) till att ha spenderat två dagar i nästan total ensamhet. Inget av det känns bra men, tja vad ska man göra?!
 
Nu är det bara att hoppas att veckan kommer gå bra utan alltförmycket styr på jobbet och utan jobbiga tankar så att vi kan ha en trevlig födelsedagsfest Filip och jag.
 
Hoppas ni haft en trevlig helg och jag önskar er en bra vecka!
xoxo

1 kommentarer

Emma

07 Mar 2014 21:21

Grattis i efterskott!

Svar: tack så mycket!!
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej