skolavslutning =)

0kommentarer

I torsdags hade vi skolavslutning! Är något väldigt speciellt med avslutningar, alla elever är så fina med kammade hår, rena strukna kläder och så är dem extra söta den dagen :P När de sedan sjunger och spelar i kyrkan då blir det verkligen sommar. Hos oss är det tradition att hela skolan går tillsammans till kyrkan, en annan tradition är att lärarna sjunger en sång, oftast med en text som en av lärarna har gjort. Så även i år. Är roligt men vi har alltid för lite tid att träna på men man får bjuda på att det blir lite fel och lite skratt ibland. Är ett uppskattat avsnitt i avslutningen iaf :D
 
En tradition för mig är att göra något lite extra med mina naglar så här kommer en bild på årets.
 
OPI-A Roll In The Hague, Mavala-Bamako, OPI-I Just Can't CopaCabana
Mavala-Trinidad, Isadora-Power Pink.

I fredags hade vi egen tid på jobbet så jag städade klassrummet, ställde i ordning bland pennor och papper, rensade mitt skrivbord mm, kändes skönt. På eftermiddagen kom Alex till mig, vi handlade och så lagade jag middag. Stekt ryggbiff med ugnsrostad potatis, lök och aubergine och så lite vinsås till det. När vi druckit ur flaskan med mousserande rosé Pizzolato som jag fick av Kerstin när jag fyllde år tillsammans med massa prat på uteplatsen så gick vi in och åt efterrätt. Det blev wienernougatglass med jordgubbar och minimarshmallows. Mums! Trevlig kväll :D
 
Men nu ska jag fixa naglarna och dricka cola som förberedelse för sista jobbveckan för det här läsåret :D
godnatt
 
 
Isadora - Power Pink, Mavala - Trinidad, Mavala -Bamako, OPI - A Roll In The Hague, OPI - I Just Can't CopaCabana, nail art blommor, skolavslutning,

Kommentera

Publiceras ej