avslutningsveckan

0kommentarer

Hejjegud den här veckan har varit tuff. I måndags jobbade klassen hårt, lärarna satt i möte på eftermiddagen och blev irriterade sedan var den dagen slut. Igår var det vandring. Det var väldigt varmt men gick bra ändå. Barnen var jätteduktiga och det var inte mycket klagan. Vi gick 6-7km runt en sjö och sedan blev det grillning vid en badplats, verkligen jättefint!
 
Vi var tillbaka i skolan strax efter 1 och vid halv2 var det dags för fotboll, lärarna mot 6an. Ojojoj, det blev en hård match! Tur jag har flera kollegor som gillar fotboll för jag är verkligen värdelös. Men i år gjorde jag några bra insatser iaf vilket jag är väldigt nöjd med. Vi vann med 4-0 yeah!! Men vi var helt slut efteråt, känns som man tränat klart för ett helt år nu :P
 
Idag har vi gjort klart, tagit hand om papper, teckningar m.m., städat samt varit ute och plockat lite blommor för att pynta kyrkan med imorgon. Ja, för imorgon är det dags, det är SKOLAVSLUTNING!! Nejnej, jag är inte nöjd :D
 
Känner mig verkligen slut, slut som människa, lärare och artist :P För att inte tala om hur slut tålamodet är, uschusch. Problemet är ju att vi jobbar lite mer än en vecka till och det är mycket som ska ske då....
 
Nu är naglarna målade med blommor för avslutningen och det är hög tid att gå och sova. Kommer nog bild imorgon ;)
 
Åh förresten, måste berätta nåt konstigt. I natt vaknade jag vid halv3 av att katten satt nära mig och glodde. Klappade honom lite samtidigt som en dimmig tanke kom in i huvudet, han var ju ute när jag gick och lade mig...hmmm. Började frysa om handen, konstig, kallt här inne. Gick upp och vet ni vad? Jag hade glömt att stänga balkongdörren i köket! Jag som är mörkrädd och bor på botten med en uteplats. På köksbordet låg nycklar och pengar och så dörren på vid gavel. Shit vad rädd jag blev. Men var så trött så jag bara stängde och somnade om inom nån minut. Fast jag drömde märkligt efteråt, att Alex och jag var ute med hennes son som var mycket större än i verkligheten, och att vi glömde honom i vagnen någonstans och fick hämta honom. Konstigt. Jaja, ikväll ska jag låsa ordentligt!
 
godnatt
 
 
skolavslutning,

Kommentera

Publiceras ej