tropikerna?

0kommentarer

Ojojoj vad varmt det är! Hörde att vädret till och med räknas som tropiskt för tillfället, något med att det inte blev svalare än 19grader igår natt. Dessutom runt 24 grader i vattnet. Kan ju låtsas att man bor på Hawaii eller nåt :P
 
Igår var det väldigt varmt och den förmiddagen ägnade jag mig åt att släpa ner min cykel till reparatören, fick nämligen punka kvällen innan. Var på väg till centrum för att äta middag på kvällen då det small till i bakdäcket, en 10cm lång spik satt in i däcket, krökt. Var bara till att knalla ner och hem istället. Så den lämnade jag in igår, gjorde lite ärenden och så åt jag frukost därnere också. Träffade på Linda så satt och pratade med henne medan hon åt lunch också. Precis när jag kom hem ringde moster så då tog vi en sväng till Näs för att äta lunch hos mamma och Conny. Blev lite bad och läsning på gräsmattan också.
 
Idag har jag hjälpt till i Oriflame-lokalen. Min gruppchef har en sådan och idag var det marknad så vi hade lokalen öppen för försäljning. Ute var det otroligt varmt men i lokalen fanns en AC så där spenderade jag gärna tid :D Sålde lite smink, pratade lite med folk, åt smörgåstårta och drack cola. Helt okej dag.
 
Tänkte rekommendera en bok jag nyss läst. Det är första delen i en serie om Julius Caesar "Kejsaren - Roms Portar" av Conn Iggulden. Gillar man historia, spänning och romantik så gillar man den. Våldsam men känns ändå ganska riktig. Såg en dokumentär efteråt på tv som handlade om gladiatorer och det var mycket som stämde. Sånt gillar jag, när det finns sanning i de historiska böckerna så man kan leva sig in i det och se det som verklighet. Lite extra kul blir det eftersom mamma och vi var i Rom för några år sedan, har ju vandrat på de gator som Iggulden berättar om, sett Colosseum och gamla gravar.
 
Nå, boken är lättläst, lite otäck som den tiden var, intressant och gripande. Ser fram emot att läsa de andra två delarna. Boken följer två pojkar från den lätta barndomen genom deras träning till att bli krigare och män. Vi får följa deras liv genom lätta och hårda tider. När boken slutar är de fortfarande unga vuxna och jag ser som sagt fram emot att få fortsätta följa dem genom deras liv.
Roms portar (pocket)
Conn Iggulden, Kejsaren - Roms Portar, Oriflame,

Kommentera

Publiceras ej