snösnö

0kommentarer

Den här veckan har det snöat många timmar, men som tur är har det varit väldigt små flingor så det har i slutändan inte kommit så jättemycket snö. Men tillräckligt. Det värsta är halkan. Först asfalt, sedan regn på det som frös till och så moddig snö uppepå, underbar kombo. Det som verkligen talar för att vi ska ha snö på vintern är ju att det blir sååå mycket ljusare och trevligare. Det har varit så himla mörkt och tråkigt så snön piggar upp rejält. Inte bara att det blir ljust, det blir även mycket finare. Grenar tyngs ner av snön, kristaller som glimmar och alla hundratals olika färger snön kan ha, mysigt!
 
Något som inte känns så mysigt är min hand... Fick ju ont i den i december när det var lite tumult på jobbet och det har fortfarande inte gått över. Nästan så det känns som tvärtom, att det har blivit värre. Men det har jag i och för sig en förklaring till. I början var handen öm och sedan hade jag jullov, detta gjorde att jag inte använde handen så mycket. Men nu när man jobbar igen så blir det ju att jag behöver använda handen, skriva på tavlan, skriva i kalendern, bära en dator, lyfta böcker...vilket gör att handen värker. Inte en jättestor smärta men det känns nästan hela tiden. Känner att det tär väldigt mycket på mitt humör....jobbigt... Läkaren sa ju att det var en presskada på senorna, deras fästen samt skenorna de ligger i och att det skulle läka av sig självt. Glömde dock fråga hur lång tid det skulle ta....
 
Nej, nu ska jag ta och gå tillbaka till soffan, tvn och boken nån timme till innan det är dags att fixa till sig lite. Mamma+man, moster och jag ska nämligen gå ut och äta ikväll.
Önskar er en trevlig lördagskväll :D

Kommentera

Publiceras ej