Pink regnig Thursday

2kommentarer

Alltså jag är ingen snömänniska men att vårlökarna kommer upp och att regnet öser ner är inte speciellt uppmuntrande i januari. Menar risken är ju att snön och kylan kommer så dem stackars lökarna dör och vi slår halvt ihjäl oss på den snötäcka isgatan. Dock måste jag säga att ett rent vitt snötäcke under vinter gör tillvaron sååå mycket trevligare. Kraven är egentligen inte så stora, eller :P Torrt väder, kyla, tjäle, några decimeter snö, sol och så får det vara så i två månader och så blir det vår :D
 
Nåt som dock kan muntra upp i detta mörk regnväder är ett färgglatt nagellack! Tänkte, för första gången i år, vara med på Princessemmas Pink Thursday, titta in för fler rosa humörhöjare!
 
Lacket jag visar är nr.367 från Depend (sommarens kollektion?) som jag fick i julklapp av kära Alex. Det är ett hallonrosa lack med blått skimmer. Efter tre lager är det fortfarande inte täckande men det skimrar fint ändå. Problemet är att min kamera vill verkligen inte visa det rosa i lacket utan på bilderna ser det mer rött ut, fattar noll. Menmen här är det iaf och man kan inte undgå att bli lite glad :D
 
           
 
Bakgrunden är boken jag läser just nu, Dan Browns senaste "Inferno". Som vanligt en bra och fartfylld bok!
Och så till sist en liten påminnelse...det är fredag imorgon :D
Pink Thursday,

2 kommentarer

Sessie♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

10 Jan 2014 14:51

Vad roligt att du var med, hoppas du fortsätter. Det är så kul att se vad folk har för olika rosa nagellack:)

Svar: Inser att jag måste öka min nagellacksbudget så jag kan vara med oftare =) Ja, finns ju så många fina lack därute!
Alexandra

Emma

10 Jan 2014 22:13

Kul att du var med igen :)
Välkommen tillbaka!

Svar: Tack så mycket! Kul att vara tillbaka =)
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej