en vit blå måndag

0kommentarer

Den här måndagen är inte bara stormande yrande vit utan den är blå också. Deltar inte så ofta i Blå Måndag hos Tove men nu har jag ett nytt lack som jag vill visa.
 
Det är ett lack som depend kom med i höstas, nr.387. I flaskan ser det blått ut men på nageln har det en hel del grönt i sig vilket inte syns här. Tänk vilken skillnad ljuset kan göra. Lacket är spräckligt vilket jag gillar, kul med en ny typ av färg.  =) Vill ni se fler blå manikyrer så titta in hos Tove varje måndag!
     
 Boken är "Samtal med mig själv" av Nelson Mandela
 
Förutom att jag gillar mitt nagellack så har dagen inte varit speciellt kul. Känns som det sket sig redan i starten liksom med snö och blåst, så kommer jag till jobbet och då ringer en kollega och sjukanmäler sig. Jag och idrottsläraren skulle åkt till ishallen med min klass men han fick åka själv med dem så fick jag gå in och ha den andra klassen. Inte jättekul direkt. Försvann även en timmes planering. Men vad ska man ha planeringstiden till vi har ju inget att göra iaf vi lärare. ;-)
 
Nu är det dags för soffläge!
Ha det bra därute i blåsten!
 
Blå Måndag, Depend 387,

Kommentera

Publiceras ej